"Od kuchni. Żydowska kultura kulinarna" - projekt aranżacji wystawy dla Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.
Wystawa to podróż w czasie i przestrzeni, podczas której poznajemy kuchnię żydowską w czterech rozdziałach. Pierwszy z nich „Tradycja” wprowadza w religijne fundamenty kuchni żydowskiej, „Diaspora” obrazuje migracje Żydów i ich wpływ na potrawy w różnych częściach świata. W „Nowoczesności” narracja oddaje posmak nowoczesnej kuchni, podążającej za trendami, ale opartej na tradycji, we „Wspomnieniach" poznajemy osobiste historie.
Układ funkcjonalny wystawy wyraźnie rozdziela wystawę na 4 części. Każda z nich używa własnego kodu kolorystycznego, co różnicuje przestrzeń i pozwala z pewną świeżością rozpoczynać zwiedzanie kolejnych działów. Całość wystawy korzysta z bogatej palety barw - czystych, żywych i nasyconych - na białym tle - ma kojarzyć się ze świeżością owoców, warzyw i przypraw.
Zwieńczeniem wystawy jest antresola, dedykowana dzieciom. Przestrzeń zaprasza do zabaw wokół jedzenia - zaplatania ogromnej chałki czy huśtania się na bajglu z sezamem.
Wystawa zaprojektowana jest w sposób dostępny - uwzględnia potrzeby wszystkich odwiedzających, w tym osób z niepełnosprawnościami.
Kuratorki / curated by: Magdalena Maślak, Tamara Sztyma
Kuratorka organizacyjna / production curator: Kinga Lewandowska
Graficzne symbole jedzenia / graphic symbols of food: Zofia Rogula
"What’s Cooking? Jewish Culinary Culture" - exhibition design for the Museum of the History of Polish Jews POLIN.
The exhibition takes one on a journey across time and space to learn about Jewish cuisine in four chapters. The first one, "Tradition", introduces the religious foundations of Jewish cuisine, "Diaspora" depicts the migrations of Jews and their influence on food in various parts of the world. In "Modernity", the narrative reflects the taste of modern cuisine, following trends, but based on tradition, in "Memories" we get to know personal stories.
The functional layout of the exhibition clearly separates the exhibition into 4 parts. Each of them uses its own color code, which differentiates the space and allows you to start exploring the next sections with a certain freshness. The entire exhibition uses a rich palette of colors - clean, vivid and saturated - with a white background - to be associated with the freshness of fruit, vegetables and spices.
The exhibition culminates in a mezzanine dedicated to children. The space invites one to play - braiding a huge challah or swinging on a bagel with sesame seeds.
The exhibition is designed in an accessible way - itcovers the needs of all visitors, including people with disabilities